Food trucki na cenzurowanym

30.07.2017

Food trucki na cenzurowanym

O sprawie zrobiło się głośno, gdy wojewódzki inspektor sanitarny w Lublinie wymierzył Wojciechowi S. (dane zmienione) karę pieniężną w wysokości 1500 zł za uniemożliwienie interwencyjnej kontroli sanitarnej w samochodzie, z którego bezpośrednio sprzedawano wędliny na targowisku miejskim.

Na targowisku skontrolowano wówczas wiele obiektów, lecz nie udało się dokonać oględzin samochodu należącego do Wojciecha S. Mimo wylegitymowania się inspektorów i okazania upoważnienia do przeprowadzenia kontroli sanitarnej osoba sprzedająca towar oświadczyła, że jako pracownik nie jest upoważniona do udostępnienia pojazdu ani do podpisania protokołu kontroli.
Główny inspektor sanitarny nie uwzględnił odwołania Wojciecha S. od nałożonej kary. Przepisy ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz rozporządzenia unijne przyznają organom urzędowej kontroli żywności prawo wstępu do pomieszczeń zakładów działających na rynku spożywczym o każdej porze. Ruchomy punkt sprzedaży żywności jest takim zakładem. Takie podmioty więc powinny umożliwiać przeprowadzenie kontroli we wszystkich pomieszczeniach, które mogą być wykorzystywane do prowadzenia działalności na rynku spożywczym.

Przedsiębiorcy działający na rynku spożywczym ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwą organizację działalności przedsiębiorstwa oraz za przestrzeganie prawa żywnościowego przez zatrudnionych pracowników.
Przedsiębiorca musi tak zorganizować działalność, aby również podczas jego nieobecności kontrole były możliwe, zwłaszcza że te urzędowe związane z żywnością są przeprowadzane bez uprzedzenia. Może temu służyć udzielenie stosownych upoważnień pracownikom. Skoro przedsiębiorca prowadzi działalność związaną z wprowadzaniem żywności do obrotu z wykorzystaniem samochodów, każdy z nich jest zakładem, w którym muszą być spełnione wymogi prawa żywnościowego, i każdy może podlegać urzędowej kontroli.

O sprawie zrobiło się głośno, gdy wojewódzki inspektor sanitarny w Lublinie wymierzył Wojciechowi S. (dane zmienione) karę pieniężną w wysokości 1500 zł za uniemożliwienie interwencyjnej kontroli sanitarnej w samochodzie, z którego bezpośrednio sprzedawano wędliny na targowisku miejskim.

Na targowisku skontrolowano wówczas wiele obiektów, lecz nie udało się dokonać oględzin samochodu należącego do Wojciecha S. Mimo wylegitymowania się inspektorów i okazania upoważnienia do przeprowadzenia kontroli sanitarnej osoba sprzedająca towar oświadczyła, że jako pracownik nie jest upoważniona do udostępnienia pojazdu ani do podpisania protokołu kontroli.
Główny inspektor sanitarny nie uwzględnił odwołania Wojciecha S. od nałożonej kary. Przepisy ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz rozporządzenia unijne przyznają organom urzędowej kontroli żywności prawo wstępu do pomieszczeń zakładów działających na rynku spożywczym o każdej porze. Ruchomy punkt sprzedaży żywności jest takim zakładem. Takie podmioty więc powinny umożliwiać przeprowadzenie kontroli we wszystkich pomieszczeniach, które mogą być wykorzystywane do prowadzenia działalności na rynku spożywczym.

Przedsiębiorcy działający na rynku spożywczym ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwą organizację działalności przedsiębiorstwa oraz za przestrzeganie prawa żywnościowego przez zatrudnionych pracowników.
Przedsiębiorca musi tak zorganizować działalność, aby również podczas jego nieobecności kontrole były możliwe, zwłaszcza że te urzędowe związane z żywnością są przeprowadzane bez uprzedzenia. Może temu służyć udzielenie stosownych upoważnień pracownikom. Skoro przedsiębiorca prowadzi działalność związaną z wprowadzaniem żywności do obrotu z wykorzystaniem samochodów, każdy z nich jest zakładem, w którym muszą być spełnione wymogi prawa żywnościowego, i każdy może podlegać urzędowej kontroli.

  • kg
Najnowsze artykuły