31.03.2018

Co jeść, aby przeżyć święta

– Spożywaj regularnie 4-5 posiłków dziennie, najlepiej co 3-4 godziny dziennie. Trzy posiłki główne oraz dwie przekąski to najzdrowszy sposób odżywiania, gdyż dostarcza organizmowi stałych porcji energii. Spokojne spożywanie posiłku sprzyja obniżeniu masy ciała, jedząc wolno spożywasz mniej kalorii. Pamiętaj, że informacja o sytości dociera do mózgu dopiero po około 15 minutach.

– Warzywa i owoce powinny stanowić główny element codziennej diety (400 g warzyw i owoców, w odpowiednich porcjach: 3/4 – warzywa i 1/4 – owoce

– Staraj się większość posiłków komponować z dodatkiem pełnoziarnistych produktów zbożowych

– Codzienne menu należy wzbogacać przynajmniej o dwie szklanki mleka, zamiennie z jego przetworami – jogurtami, kefirami, maślankami, częściowo serem

– Jako źródło białka wykorzystuj ryby (przynajmniej 2 razy w tygodniu), nasiona roślin strączkowych, jaja, a spożywanie mięsa ogranicz do 0,5 kg tygodniowo, zwłaszcza mięsa czerwonego

– Ograniczaj tłuszcze zwierzęce i zastępuj je produktami pochodzenia roślinnnego w postaci olejów roślinnych, margaryn oraz orzechów, pestek i nasion.

– Unikaj słodyczy, słodkich napojów. Zdrowymi przekąskami są owoce i orzechy

– Unikaj soli i produktów o dużej jej zawartości. Zdrowymi zamiennikami są przyprawy roślinnne i zioła

– Wypijaj przynajmniej 1,5 litra płynów, najlepiej wody lub niesłodzonej herbaty. Z umiarem możesz pić kawę, jednak nie dodawaj do niej cukru ani śmietanki. Wybieraj zdrową żywność, czyli jak najmniej przetworzoną. Unikaj kolorowych napojów, konserw, gotowych posiłków tylko do podgrzania,białego pieczywa i makaronów, słodkich i słonych przekąsek, tłustych mięs i jego przetworów. Wybieraj nieoczyszczoną mąkę, razowe pieczywo, pełnoziarniste makarony, brązowy ryż,warzywa i owoce. Spożywaj chude mięso i wędiny otraznabiał.

– Ruszaj się. Poświęć przynajmniej 30-40 minut przez większość dni w tygodniu na aktywność fizyczną. Wybierz najbardziej odpowiadającą Ci formę ruchu i ćwicz. Samemu lub w grupie, nie ma to znaczenia. Minimum to spacer.

– Zdrowo sypiaj. Sen jest bardzo ważnym elementem regeneracji organizmu, jego zaburzenia mają wpływ na metabolizm glukozy w organizmie.

  • df

Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, czy mieszkańcy powiatu częstochowskiego są zadowoleni z pracy swoich gospodarzy gminnych. Kto Waszym zdaniem zasługuje na szczególne wyróżnienie? Głosujcie!

Zabawa trwa do 30 kwietnia. Wręczenie statuetek dla najlepszych włodarzy nastąpi podczas kolejnej edycji Targów Motoryzacyjnych (2.06.-3.06.).

Który z gospodarzy gminnych Waszym zdaniem zasługuje na szczególne wyróżnienie?

Zaprezentuj swoją firmę

Wystaw stoisko na naszych targach tematycznych

Życie i środowisko

Raj dla każdego miłośnika ekologii - najświeższe wiadomości i wydarzenia, porady, ciekawostki, kalendarium ekologiczne.

Okiem kamery

Chcesz wiedzieć, co aktualnie dzieje się w naszej redakcji? A może chcesz zerknąć na III aleję? Nic prostszego - skorzystaj z naszej kamery!

Ruch drogowy

Chcesz uniknąć korków? Nie wiesz, gdzie czekają utrudnienia? Sprawdź naszą mapę i bądź zawsze na bieżąco!

Pogoda

Nie daj się zaskoczyć pogodzie! Dzięki naszemu serwisowi będziesz zawsze na bieżąco. Aktualne informacje meteorologiczne dla Częstochowy.

Najnowsze artykuły