08.01.2018
Firma bukmacherska sponsorem tytularnym Włókniarza
Zakłady bukmacherskie forBET zostały sponsorem tytularnym Włókniarza Częstochowa. Umowę podpisano w poniedziałek, 8 stycznia w siedzibie klubu przy ul. Olsztyńskiej.
W sezonie 2018 drużyna wystartuje pod nazwą forBET Włókniarz Częstochowa. – Firma forBET wspierała nas w zeszłym sezonie. Współpraca układała się bardzo dobrze, czego pokłosiem jest fakt, że zdecydowała się zostać sponsorem tytularnym – mówi Michał Świącik, prezes Włókniarza. – Podpisaliśmy umowę na najbliższy sezon żużlowy, ale myślę, że jako klub spełnimy pokładane w nas oczekiwania marketingowe, sportowe i będziemy współpracować przez kolejne lata.
Prezes forBET Robert Grzeszczyk wskazuje na kilka czynników, które spowodowały, że bukmacher internetowy postanowił zwiększyć swoje wsparcie względem częstochowskiego Włókniarza. – Od zeszłego roku przyglądaliśmy się wszystkim klubom żużlowym pod kątem współpracy z miastem, kibicami, aktywności w mediach. W Częstochowie wygląda to bardzo dobrze – uważa Grzeszczyk.
W ramach podpisanej umowy logo forBET pojawi się na motocyklach i strojach żużlowców z Częstochowy, a także będzie obecne na nośnikach reklamowych na stadionie oraz w klubowych social mediach. Kibice mogą także liczyć na zabawę przed meczami w fanZone forBET, czyli strefie kibica. – Dni meczowe na stadionie żużlowym będą jeszcze ciekawsze niż w poprzednim latach – przekonuje Paweł Majewski z firmy forBET. – Na każdym spotkaniu będzie strefa rozrywki z mnóstwem atrakcji. Będą symulatory, didżej, konkursy, zabawy.
Umowa między Włókniarzem a forBET ma charakter dwuczęściowy. – Klub otrzymywać będzie stałą kwotę, natomiast wysokość jej pozostałej części została uzależniona od stopnia udziału społeczności lokalnej i kibiców Włókniarza w zakładach bukmacherskich – wyjaśnia Grzeszczyk.
W poniedziałkowej konferencji wzięli również udział prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, jego pierwszy zastępca Jarosław Marszałek oraz przewodniczący Rady Miasta. Ich obecność nie była przypadkowa. Przypomnijmy, że w tym sezonie Włókniarz ma otrzymać bagatela 3,5 mln zł na promocję miasta poprzez sport.
– Skoro w 2018 roku przeznaczyliśmy na promocję miasta poprzez sport żużlowy jeszcze większą kwotę, liczymy, że będziemy świadkami jeszcze lepszych wyników sportowych – mówi prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. – Mam nadzieję, że nasi kibice będą mogli wspierać drużynę także w rundzie play-off. Wszystko robimy z myślą właśnie o tych, którzy przychodzą na mecze i kibicują Włókniarzowi. Bo przecież to oni są najbardziej stabilnym, ale też wymagającym sponsorem.
W najbliższym sezonie o wynik sportowy ma zadbać powracający po 20 latach do Częstochowy trener Marek Cieślak. – Jeszcze niedawno spokojnie chodziłem sobie po marketach w Częstochowie, a teraz ludzie zaczepiają mnie i już mówią o medalach – twierdzi Cieślak. – Nie jestem czarodziejem, ale mogę obiecać, że będę się bardzo starał o dobry wynik.