Nie pojedziemy ulicą Piłsudskiego

08.02.2019

Nie pojedziemy ulicą Piłsudskiego

Budowa węzłów przesiadkowych wkracza w kolejny etap. W związku z tym ulica Piłsudskiego została całkowicie zamknięta i wyłączona z ruchu.

Ulicę zamknięto dla ruchu na odcinku od ul. Katedralnej do Piotrkowskiej. Przystanki autobusowe z ul. Piłsudskiego przeniesiono na ul. Ogrodową przy Katedrze. Wykonawca jest zobowiązany do zapewniania dojazdu do posesji oraz dojścia, zabezpieczając ruch pieszych (wygrodzenia zaporami drogowymi, kładki dla pieszych). Dojazd do dworca PKP będzie możliwy jedynie od strony Al. Wolności.

Węzły przesiadkowe mają dać możliwość szybkiej przesiadki między różnymi środkami transportu publicznymi i prywatnymi. Powstają one przy dworcach kolejowych –  Częstochowa Osobowa (od strony ul. Piłsudskiego), Stradom i Raków. Inwestycja całkowicie odmieni ich oblicze. Powstaną nie tylko miejsca parkingowe typu Park and Ride, łączące węzły z drogami rowerowymi, stacjami rowerowymi, stanowiskami dla taksówek oraz przystankami autobusowej komunikacji zbiorowej. Przebudowane zostaną też odcinki poszczególnych ulic: Pułaskiego (wraz z rondem przy wiadukcie), Piłsudskiego (od alei Najświętszej Maryi Panny do ul. Piotrkowskiej). Zmieni się również układ drogowy przy dworcu na Rakowie. Efektem inwestycji będzie też poprawa estetyki i dostępności komunikacyjnej znajdujących się w ich najbliższym sąsiedztwie terenów. Stworzone zostaną bowiem parkingi i infrastruktura dla poszczególnych środków transportu, rozbudowana i uzupełniona zostanie sieć dróg rowerowych – powstanie bądź zostanie przebudowanych ok. 10 km tych dróg łączących dworce, przy których powstaną węzły.

Zasadnicze prace budowlane dotyczące węzłów przesiadkowych mają zakończyć się do końca czerwca 2020 roku, a wykonanie całości umowy planowane jest do końca sierpnia 2020 roku.

Budowa centrów przesiadkowych pochłonie 68 mln 865 tys. zł. Częstochowa uzyskała na ten cel dofinansowanie w wysokości 27,5 mln zł ze środków UE, z Regionalnych Inwestycji Terytorialnych na lata 2014-2020.

  • Katarzyna Gwara
Najnowsze artykuły