Połączenie ulicy Korfantego z ulicą Bugajską. MZD ogłosił przetarg

01.04.2022

Połączenie ulicy Korfantego z ulicą Bugajską. MZD ogłosił przetarg

W drugiej połowie kwietnia ma zostać rozstrzygnięty przetarg na budowę nowego połączenia drogowego i rowerowego – ulicy Korfantego z ulicą Bugajską. Ma ono pomóc lepiej skomunikować tereny przemysłowe z DK-46, a także być atrakcyjnym rozwiązaniem dla rowerzystów. Miasto pozyskało na ten cel 30 mln zł z programu rządowego Polski Ład.

Obecnie do Olsztyna można dojechać także przez miejskie tereny przemysłowe obok Huty Guardian i walcowni blach grubych. Ale ciąg dalszy tej drogi w kierunku Olsztyna jest mało przyjazny. Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie zaprojektował więc przedłużenie ul. Korfantego – nową drogę o dobrych parametrach wraz ze ścieżką rowerową.

Dokument zakłada budowę drogi (ul. Korfantego) o długości 1,8 km, stanowiącej nowe połączenie z drogą krajową DK-46 (ul. Bugajska). Inwestycja ma usprawnić komunikację terenów inwestycyjnych i zakładów produkcyjnych z drogą krajową oraz z gminami sąsiednimi, a także zwiększyć wygodę przejazdu rowerem między Częstochową a Olsztynem.

Miasto uzyskało na realizację inwestycji dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład – Programu Inwestycji Strategicznych – w wysokości 30 mln zł. Miejski Zarząd Dróg szuka obecnie wykonawcy zadania. Ogłosił w marcu przetarg, który będzie rozstrzygać w drugiej połowie kwietnia.

Inwestycja obejmuje budowę drogi łączącej ul. Korfantego z ul. Bugajską o długości 1,8 km od Skweru Lotników do ul. Bugajskiej, 2 łącznic o długościach 197 i 234 m oraz
przebudowę drogi krajowej DK-46 na długości 345 m.
Zakres prac to m.in.:
– wykonanie robót rozbiórkowych i ziemnych (nasypów i wykopów) wraz ze wzmocnieniem podłoża gruntowego oraz zabezpieczeniem skarp nasypu okrywą z materiałów biodegradowalnych;
– wykonanie konstrukcji jezdni, poboczy, ciągów pieszo rowerowych, chodników, zatok autobusowych projektowanej drogi oraz przebudowywanych dróg towarzyszących, w tym:
1) łącznika Korfantego z Bugajską (1810 m) – drogi klasy „Z”, z jezdnią o szerokości 7 m (szerokość pasa ruchu 3,5 m), poboczem o szerokości 1 m, zieleńcem o szerokości 3,5 m, ciągiem pieszo – rowerowym o szerokości 4 m z betonu asfaltowego oraz chodnikiem;
2) odcinka drogi DK 46 – ul. Bugajskiej (345 m), drogi klasy GP o szer. pasa ruchu 3,5 m;
3) dwóch łącznic dwupasowych, dwukierunkowych (długości 197 m i 234 m) – jezdnie z opaskami szerokości 8 m, w tym szerokość pasa ruchu 3,5 m;
– budowa wiaduktu kolejowego na trasie relacji Częstochowa – Kielce zlokalizowanego w ciągu projektowanej drogi; wiadukt o konstrukcji dwuprzęsłowej żelbetowej, długości 29,95 m, szerokość konstrukcji wiaduktu 7,4 m (wykonawca inwestycji zawrze porozumienie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.);
– budowa wiaduktu drogowego w ciągu projektowanej łącznicy nr 2 nad ścieżką pieszo – rowerową o konstrukcji jednoprzęsłowej żelbetowej; długość obiektu 14,2 m, a szerokość konstrukcji wiaduktu 24 m;
– budowa przepustu o konstrukcji żelbetowej długości 27 m i szerokości konstrukcji przepustu 1,86 m;
– budowa półsamoczynnego systemu przejazdowego na nowobudowanym skrzyżowaniu drogi z bocznicą; w skład systemu wchodzą napędy rogatkowe, sygnalizatory drogowe, lokalne stanowisko obsługi z pulpitem nastawczym; przejazd kolejowy z płyt betonowych;
– wykonanie odcinków kanału deszczowego wraz z zabudową wpustów deszczowych, rowów chłonnych wzdłuż DK oraz projektowanych łącznic, budowa dwóch zbiorników chłonno-odparowujących, przebudowa istniejących zbiorników bezodpływowych;
– przekładka istniejącej sieci wodociągowej kolidującej z projektowanymi rozwiązaniami branży drogowej, wykonanie bypassu na istniejącej magistrali wodociągowej, zlokalizowanej w rejonie ul. Bugajskiej
– przekładka sieci gazowych wysokiego ciśnienia;
– budowa oświetlenia ulicznego, przebudowa kabli oświetleniowych
– przebudowa kanalizacji kablowej, kabli światłowodowych, kabli ziemnych miedzianych
– budowa kanału technologicznego dł. 2,5 km
– zamontowanie dwóch wiat przystankowych
– wykonanie robót wykończeniowych w tym obsianie trawą pasów zieleni
– nasadzenia drzew i krzewów oraz dwuletnia pielęgnacja pogwarancyjna nasadzeń;
– wykonanie poziomego i pionowego oznakowania drogi w ramach wprowadzenia docelowej organizacji ruchu oraz montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.

  • kg
Najnowsze artykuły