Prezydent Częstochowy sprawdza, jak idzie budowa DK-46

01.12.2022

Prezydent Częstochowy sprawdza, jak idzie budowa DK-46

Prezydent miasta Częstochowy nadzorował pracę budowy DK-46. W przeglądzie części trwających prac towarzyszyli mu m.in. przedstawiciele wykonawcy i częstochowskiego MZD z z-cą dyrektora Piotrem Kurkowskim. Koniec prac przewidziany jest z końcem 2023 roku.

-Aktualnie najbardziej intensywne prace trwają na budowie obiektu mostowego nad Stradomką, gdzie ruch odbywa się po moście tymczasowym. Skomplikowane roboty realizowane są także w sąsiedztwie linii kolejowej, głównie na przejazdach. Najwięcej zadań do zrealizowania ekipy wykonawcy mają aktualnie na zamkniętych przejazdach kolejowych w ulicy Przestrzennej i Szybowej (na tym drugim ruch kołowy ma zostać przywrócony od 3 grudnia). Wcześniej zrealizowano budowę obiektu mostowego nad Gorzelanką – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie.

Prace częściowo zakończyły się już na skrzyżowaniu z ul. Tatrzańską. Odcinków główny ruch na budowie nowej DK-46 odbywa się po nowej nawierzchni choć poziomy jezdni m.in. ze środkowym pasem manewrowym z kostki zostaną wyrównane dopiero po uzupełnieniu struktury o warstwę ścieralną. Na budowie w ciągu ulic: Głównej i Przejazdowej w pięciu lokalizacjach ruch odbywa się wahadłowo ze sterowaniem sygnalizacją świetlną.

-Budowa nowej DK-46 w zachodniej części miasta to szansa na lepszą komunikację dla wszystkich mieszkańców, ale przede wszystkim na poprawę komfortu tych, przez których dzielnice droga przebiega i na które bezpośrednio oddziałuje. Dzielnice Gnaszyn-Kawodrza, Podjasnogórska, Stradom, Trzech Wieszczów, dzięki tej inwestycji, na którą czekano od dłuższego czasu, zyskają lepszą drogę, a także impuls do rozwoju- mówił Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy.

Koniec prac przewidziany jest z końcem 2023 roku. Działania realizowane są w ramach ,,rozbudowy DK-46- ul. Głównej i ul. Przejazdowej wraz z budową obejścia ul. Św. Barbary do ul. Pułaskiego”. Inwestycja ta realizowana jest w ramach programu ,,Lepsza Komunikacja w Częstochowie”.

Poza infrastrukturą drogową i podziemnymi sieciami, przewidziano budowę dróg rowerowych, chodniki, oświetlenie, ronda i skrzyżowania poprzeczne, które zyskają nową i bezpieczną geometrię. Inwestycja wraz z budową nowego śladu drogi stanowi jedno z największych przedsięwzięć budowlanych w historii miasta. Całość projektu wraz z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej wyniesie ponad 98 mln zł (bez kosztów robót dodatkowych)

 

  • opr. NL
Najnowsze artykuły