Rekordowy wynik Galerii Jurajskiej

19.01.2017

Rekordowy wynik Galerii Jurajskiej

Ponad 6,5 miliona w rok

2016 rok Galeria Jurajska zakończyła na sporym plusie. Od stycznia do grudnia odwiedziło ją dokładnie 6 504 035 osób, czyli o blisko  300 tys., więcej niż przed rokiem. Z analiz wynika, że co miesiąc zakupy robi tutaj blisko 550 tys. osób. Ten trend zwyżkowy centrum obserwowało już od początku roku. – W 2016 roku mieliśmy bardzo mocne otwarcie, ten trend utrzymał się aż do grudnia – zaznacza Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej. – W ostatnim miesiącu 2016 dodatkowo pobiliśmy miesięczny rekord odwiedzin. Zakupy w grudniu zrobiło u nas ponad 680 tys. klientów. Był to najlepszy wynik w 2016 roku. Tak duże wzrosty są niejako na przekór ogólny tendencjom jakie panują na rynku – mówi.

Coraz więcej nowości

Zdaniem przedstawicieli galerii, jest kilka przyczyn dobrej passy Jurajskiej. Centrum handlowe od ponad 3 lat modyfikuje swoją ofertą, dostosowując ją do lokalnego rynku i tutejszych potrzeb. Takie zmiany wprowadzono także w 2016 roku.

Poza tym w ubiegłym roku w galerii otwarto aż 14 nowych sklepów i punktów usługowych. Do grona najemców dołączyli m.in.: Fotojoker, Ptak Moda, Bialcon, Taranko, Gee One, Ananas salon fryzjerski Ciach Ciach, sklep papierniczy Kredka, Virgin Mobile, NC+, a także Paese.

Największe otwarcie w 2016 roku zaliczyła w Jurajskiej marka Carry, która ulokowała tu dwupiętrowy sklep o powierzchni aż 1577,25 m kw. Drugim pod tym względem było studio fitness Calypso. Ulokowało się ono aż na 966 m kw.  Ponadto swoje powierzchnie zwiększyły salony: Rossmann, CCC oraz Junior. Aż 29 najemców  zdecydowało się przedłużyć umowy najmu na kolejne lata. – Nowe marki w połączeniu z dotychczasową ofertą przyciągnęły nowych klientów, co więcej skłoniły do powrotów i kolejnych zakupów. Bardzo dobrze przyjęto w tym roku 5 polskich marek odzieżowych, które wprowadziliśmy, a także salon fryzjerski dla dzieci, jedyne takiej miejsce w Częstochowie. Sporym magnesem było także studio fitness, które w znacznym stopniu poszerza ofertę zdrowotną i sportową Jurajskiej. W ten sposób udało na się połączyć dwie aktywności zakupy oraz relaks  – podkreśla Roman Bugajczyk.

Będą kolejne inwestycje

Jurajska zainwestowała także w nowości. W lutym oddano do użytku zmodernizowaną strefę restauracyjną mieszczącą aż 100 stolików i 300. W wakacje galeria odświeżyła elewację oraz uporządkowała tereny zielone.

Jesienią oddano natomiast do użytku zmodernizowane toalety dla dzieci oraz specjalne toalety rodzinne. We wrześniu, na I-piętrze, stanęło morskie akwarium, w którym żyje blisko 400 stworzeń morskich. Wokół atrakcji utworzono natomiast specjalną strefę dydaktyczną – wypoczynkową.

– Galeria – chcąc pozostać atrakcyjną – mu się rozwijać, inwestować w siebie i relacje z klientem. Ostatnie lata pokazały, jak bardzo zmieniły się nasze oczekiwania względem centrów handlowych. Chcemy dziś w nich robić dobre zakupy, ale także przyjemnie i ciekawie spędzać czas. To wyzwanie dla tego typu obiektów, ale  jak pokazują pierwsze efekty naszych zmian procentują one zarówno nowymi klientami, jak również większą lojalnością konsumenta – dodaje Bugajczyk.

Strefa restauracyjna w 2016 była jednym z najczęściej odwiedzanych miejsc w Galerii Jurajskiej. Codziennie korzysta z niej kilka tysięcy osób. Spodobała się także strefa z akwarium, w której szkoły i przedszkola regularnie urządzają interaktywne lekcje biologii i ekologii. Rodzice docenili natomiast zmiany w toaletach, zwłaszcza toaletę rodzinną. Kolejne, bardzo duże inwestycje Jurajska planuje na 2017 rok.

18 imprez w rok

Magnesem na klienta były także imprezy organizowane przez galerię. W 2016 roku galeria zorganizowała ich aż 18. Wśród nich były koncerty m.in. Margaret i Antka Smykiewicza, targi mody ślubnej i zajęć pozalekcyjnych, akcje charytatywne i prozdrowotne, wydarzenia dla dzieci, loterie, pokazy mody, castingi dla modelek i modeli oraz wystawy m.in. kotów rasowych.  Pod względem frekwencji rekordowe były 7. urodziny centrum handlowego.  – W jeden dzień odwiedziło nas aż 34 tys. osób, co było absolutnym rekordem frekwencyjnym podczas tego typu imprezy w galerii. Drugim tak popularnym wydarzeniem był koncert Antka Smykiewicza oraz giełda zajęć pozalekcyjnych – podsumowuje Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej.

  • kg
  • zdj. arc
Najnowsze artykuły