Wnioski do Częstochowskiego Centrum Świadczeń

30.07.2017

Wnioski do Częstochowskiego Centrum Świadczeń

Częstochowskie Centrum Świadczeń rozpoczyna od sierpnia przyjmowanie wniosków na nowy okres świadczeniowy o ustalenie prawa do: świadczenia wychowawczego “Programu Rodzina 500+”, zasiłku rodzinnego wraz z dodatkami, świadczenia z funduszu alimentacyjnego i specjalnego zasiłku opiekuńczego.

Warto zaznaczyć, że jeśli otrzymujemy już świadczenie, np. z “Programu Rodzina 500+”, musimy złożyć nowy wniosek, by móc kontynuować korzystanie z niego!

Udzielanie informacji w sprawie tych świadczeń oraz przyjmowanie wniosków odbywa się w PUNKTACH OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW przy:

  • – ul. Nowowiejskiego 26 (tel. 34 368-32-12) – mieszkańcy dzielnic Błeszno, Dźbów, Gnaszyn-Kawodrza, Grabówka, Kiedrzyn, Lisiniec, Parkitka, Podjasnogórska, Północ, Stradom, Śródmieście, Tysiąclecie, Wrzosowiak;
  • – alei Niepodległości 20/22 (tel. 34 315-22-32) – mieszkańcy dzielnic Mirów, Ostatni Grosz, Raków, Stare Miasto, Trzech Wieszczów, Wyczerpy-Aniołów oraz Zawodzie.

Częstochowskie Centrum Świadczeń przewiduje, że w nowym okresie świadczeniowym wpłynie ok. 20 000 wniosków, zmieniły się także przepisy, które obecnie kumulują przyjmowanie świadczeń w jednym terminie, a więc jedna osoba może w jednym momencie złożyć nie jeden, a nawet trzy wnioski. Z jednej strony więc – świadczeniobiorcy nie muszą przychodzić kilkakrotnie z różnymi wnioskami, z drugiej – niewątpliwie wydłuży się czas obsługi jednej osoby, co może skutkować tworzeniem się kolejek w Punktach Obsługi Mieszkańców, zwłaszcza w  początkowym okresie. W celu usprawnienia pracy w jednostce zwiększono zatrudnienie pracowników obsługujących mieszkańców miasta, zakupiono i wdrożono elektroniczny system kolejkowy, dostosowano oraz doposażono pomieszczenia biurowe. W razie konieczności zostanie wprowadzony dwuzmianowy system obsługi mieszkańców.

Standardowo Częstochowskie Centrum Świadczeń obsługuje mieszkańców w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30-15.30, we wtorki do godz. 16, a w piątki do godz. 15.

Chcąc ominąc kolejki w punktach obsługi mieszkańców, można skorzystać
z możliwości składania wniosków drogą elektroniczną za pomocą: bankowości elektronicznej (dotyczy świadczenia “500+”), portalu Emp@tia www.empatia.mrpips.gov.pl, elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP, Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Istotne jest, aby zawsze dokładnie zapoznać się z instrukcją i poprawnie wypełnić wniosek – ułatwi to szybszą obsługę, a tym samym skróci czas oczekiwania w kolejce. Wszystkie szczegóły na stronie internetowej CCŚ – www.ccs.czestochowa.pl

  • kg
Najnowsze artykuły