Czterech chętnych do budowy połączenia ul. 1 maja i Krakowskiej

03.03.2023

Czterech chętnych do budowy połączenia ul. 1 maja i Krakowskiej

Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie otworzył oferty złożone w postępowaniu przetargowym na budowę przedłużenia ul. 1 maja do ul. Krakowskiej. Chęć do zrealizowania tej mostowo-drogowej inwestycji zgłosiły cztery firmy. Co ciekawe, każda z aplikacji mieści się w łącznym budżecie przewidzianym przez zamawiającego.

Zestawienie ofert wraz z nazwą podmiotów i proponowanymi kwotami za wykonawstwo:

– Trakcja S.A. z Warszawy z ofertą 110 647 760.61 zł

– STRABAG Sp. z o.o. z siedzibą w Pruszkowie z ofertą 116 042 341.41 zł

– PRIMOST POŁUDNIE Sp. z o.o. z Będzina z ofertą 94 721 235.71 zł

– INTOP Warszawa Sp. z o.o. z ofertą 107 660 477.74 zł

Po otworzeniu ofert, Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie rozpocznie ich badanie i analizę. Dopiero po wypełneniu wszelkich potrzebnych formalności przetargowych wyłoniony zostanie wykonawca prac, z którym następnie zostanie podpisana umowa. – Cieszę się, że kolejna inwestycja bardzo ważna z punktu widzenia rozwoju układu komunikacyjnego miasta w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie dojdzie do skutku. Umożliwi ona połączenie nad linią kolejową dwóch części miasta a jednocześnie dwóch kluczowych dróg, objętych obecnie inwestycjami: nowej alei Wojska Polskiego (DK-91) i DK-46 wraz z obejściem ul. św. Barbary – podkreśla prezydent Częstochowy, Krzysztof Matyjaszczyk. – Co ważne, zasadnicza realizacja tego zadania przewidziana jest po zakończeniu wspomnianych inwestycji, a budowa połączenia Krakowskiej i 1 Maja nie będzie powodowała istotnych utrudnień w miejskim ruchu – dodaje prezydent naszego miasta. Jak informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD, dokumentacja projektowa zadania jest gotowa. – Przebieg inwestycji był szeroko konsultowany, co pozwoli zminimalizować ingerencję w istniejącą zabudowę. W ramach inwestycji przebudowane zostanie rondo Mickiewicza w Częstochowie, wybudowane zostanie także nowe skrzyżowanie u zbiegu ulicy Krakowskiej i ks. Wróblewskiego. Te dwa punkty połączy wiadukt wraz z drogami dojazdowymi – przeprawa przez tory, które dzielą miasto na pół z pełną infrastrukturą drogową, rowerową i dedykowaną pieszym – wyjaśnia rzecznik.

 

  • pn
Najnowsze artykuły