Prace przy przedłużeniu Korfantego za półmetkiem

22.07.2023

Prace przy przedłużeniu Korfantego za półmetkiem

Przedłużenie Korfantego to trzecia pod względem zakresu prac inwestycja drogowa prowadzona aktualnie w Częstochowie. Jej celem jest optymalizacja obsługi komunikacyjnej terenów inwestycyjnych, alternatywne połączenie miasta z DK-46 oraz stworzenie wygodnej drogi rowerowej łączącej Częstochowę z Olsztynem i całą Jurą. Wykonawca inwestycji poinformował, że prace na budowie przekroczyły już półmetek.

Jaki jest obecny stan realizacji inwestycji?

Zaawansowanie ogółu robót na budowie przekroczyło 50 % wykonania – poinformowali drogowcy. Na finiszu jest obecnie budowa kanalizacji deszczowej, ukończona została budowa kanalizacji sanitarnej, trwają przepięcia wodociągu i dwóch gazociągów. Ponadto trwa budowa obiektu pod torami kolejowymi, a na ukończeniu jest budowa przejazdu/tunelu dla rowerzystów i pieszych, ułożona została również podbudowa i krawężniki na jezdniach. Przebudowywany jest przejazd kolejowy, a nasypy pod łącznice z ul. Bugajską zostały ułożone w 80%. Rozpoczęło się także układanie masy bitumicznej na jezdniach i betonowanie zatok. Choć umowa przewiduje zakończenie prac jesienią 2024 roku, niewykluczone, że inwestycję uda się oddać do użytku wcześniej. Przypomnijmy, że inwestycja obejmuje m.in. budowę drogi łączącej ul. Korfantego z ul. Bugajską o długości 1,8 km od skweru Lotników do ul. Bugajskiej, dwóch łącznic o długościach 197 i 234 m oraz przebudowę drogi krajowej DK-46 na długości 345 m. Zasadniczy zakres prac to: wykonanie konstrukcji jezdni, poboczy, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych nowej drogi oraz przebudowywanych dróg towarzyszących, w tym niezbędnych łączników i łącznic. W ramach inwestycji powstanie nowy wiadukt kolejowy pod torami relacji Częstochowa – Kielce oraz wiadukt drogowy w ciągu jednej z łącznic nad ciągiem pieszo–rowerowym. Koszt realizacji zadania to 59 mln złotych, z czego 30 mln zł stanowi dofinansowanie zdobyte przez miasto z Funduszu Inwestycyjnego Polskiego Ładu.

 

Fot. Łukasz Kolewiński (UM)

  • opr. pn
Najnowsze artykuły