Tak będzie wyglądała docelowa organizacja ruchu na nowej alei Wojska Polskiego!

03.11.2023

Tak będzie wyglądała docelowa organizacja ruchu na nowej alei Wojska Polskiego!

Trwają intensywne prace na budowie nowej alei Wojska Polskiego. Konsorcjum wykonawcze informuje, że zaawansowanie robót wynosi obecnie ponad 90% wykonania zakresu. Obecnie na budowie codziennie zaangażowanych jest ok. 500 osób – pracowników firm wykonawczych i podwykonawczych. Zgodnie z planem, nowa częstochowska “gierkówka” zostanie oddana do użytku mieszkańcom miasta do końca bieżącego roku. Sprawdźcie, jak będzie wyglądała docelowa organizacja ruchu na tej trasie.

Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie przypomina, jak będzie wyglądała organizacja ruchu po otwarciu głównej arterii miasta dla ruchu w myśl pierwotnych założeń projektowych, jak i w ślad za odstępstwami od istniejących przepisów uzyskiwanymi ze strony właściwego ministerstwa w trakcie procesu inwestycyjnego.

Były to procedury żmudne i długotrwałe, ale ich przeprowadzenia wymagał interes mieszkańców miasta. Jak informowaliśmy już w 2022 roku, w ich wyniku MZD uzyskał odstępstwa ministerialne, co umożliwiło przywrócenie w projekcie docelowych relacji al. Wojska Polskiego z: ul. Powstańców Śląskich, ul. Okrzei (zjazd w ulicę z DK-91), ul. Rakowską (wyjazd na DK-91 kierunek Warszawa i wjazd z DK-91 od strony Katowic). Ostatnie odstępstwa umożliwiające budowę kolejnych połączeń z DK-91 to decyzje procedowane przez niezależne od służb miejskich gremia ministerialne w ostatnim czasie. Chodzi o skrzyżowanie z ul. Sieroszewskiego (zjazd i wyjazd na DK-91) i zjazd z al. Wojska Polskiego w ul. Rakowską (jadąc w kierunku „Katowice”) – wyjaśnia Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie. Jak podkreśla Miejski Zarząd Dróg, wprowadzenie tych ostatnich korekt w życie, zgodnie z prawem wymaga modyfikacji ZRiD, a to proces czasochłonny. Dlatego też ostateczny kształt dwóch wspomnianych rozwiązań ma powstać w ramach odrębnego zadania – po zakończeniu inwestycji głównej, która powinna zostać zrealizowana z końcem roku. Podobna sytuacja dotyczy budowy nowej kładki bocznej nad torami kolejowymi między ulicami Bardowskiego i Rejtana. – Wspomniane elementy, które zostały wyodrębnione i zostaną zrealizowane poza kontraktem głównym w 2024 roku nie będą jednak generować dużych utrudnień i nie mają wpływu na całokształt prac zasadniczych, których finał zbliża się wielkimi krokami – zapewnia rzecznik MZD. Wcześniej uzyskano również odstępstwa umożliwiające budowę relacji bocznych (bez tego niemożliwe byłoby puszczenie tamtędy ruchu) dla następujących połączeń z al. Wojska Polskiego: Brzozowa (wlot i wylot), Bohaterów Katynia (wlot i wylot), Spacerowa (wlot), Bardowskiego (wlot i wylot), Przerwy – Tetmajera (wlot i wylot), Ossowskiego (wlot i wylot), Zamenhoffa (wlot i wylot).

FOT. MZD w Częstochowie

  • oprac. pn
Najnowsze artykuły