…by seniorom żyło się lepiej…

16.06.2018

…by seniorom żyło się lepiej…

W Częstochowie zostało stworzone Biuro Obsługi Seniora. Uruchomiona została też specjalna infolinia. – Chcę, aby dobro, które dojrzali częstochowianie podarowali miastu, a przez to nam wszystkim, wróciło do nich ze zdwojoną siłą – zaznaczał prezydent Krzysztof Matyjaszczyk

BOS to miejsce stworzone z myślą o dojrzałych częstochowiankach i częstochowianach. – Każdy senior, który potrzebuje kontaktu osobistego może przyjść do biura i uzyskać kompleksowe informacje o oferowanych przez miasto programach i udogodnieniach – mówił prezydent. Jest też propozycja dla osób, które chciałyby takie informacje uzyskać zdanie. Równolegle uruchomiona została specjalna infolinia z łatwym do zapamiętania numerem – 34 370 71 11. W godzinach pracy magistratu seniorzy będą mogli zadzwonić, aby uzyskać wszystkie informacje w zakresie realizowanych na ich rzecz działań, zarówno przez Urząd Miasta Częstochowy, jak i inne jednostki miejskie. – Liczymy, że poszerzenie dostępu do informacji, jeszcze bardziej zwiększy aktywność naszych seniorów i zainteresowanie miejską ofertą – im dedykowaną – podkreślał prezydent.

Biuro Obsługi Seniora mieści się w budynku Urzędu Miasta przy ul. Focha 19/21 (tam, gdzie m.in. Urząd Stanu Cywilnego) – w pokoju nr 46. Ma na celu koordynację wszystkich działań realizowanych na terenie Częstochowy zarówno przez poszczególne wydziały Urzędu Miasta, jednostki miejskie, jak i partnerów społecznych czy Uniwersytety III Wieku.

Warto wspomnieć, że miasto realizuje program „Częstochowa wspiera Seniorów”, który ma tworzyć warunki do działań promujących aktywność seniorów, zapewniających im poczucie bezpieczeństwa oraz określać zadania związane z przystosowaniem infrastruktury do potrzeb i możliwości osób starszych. Jego celem jest także zmiana sposobu postrzegania seniorów, w szczególności przez dzieci i młodzież. Program realizowany jest w trzech sferach: zdrowie i bezpieczeństwo; aktywność społeczna, w tym: kultura, rekreacja, wsparcie oraz rozwój osobisty, w tym działania międzypokoleniowe.

Część projektów jest już dobrze znana, jak chociażby Karta Częstochowski Senior czy Karta Mieszkańca, Częstochowskie Centrum Aktywności Seniorów, specjalnie przygotowane przez samorząd programy zdrowotne dla osób starszych – profilaktycznych szczepień, badań i rehabilitacji ruchowej, czy systematycznie wzbogacane zaplecze sportowo-rekreacyjne (w tym m.in. place rekreacji dla seniorów).

W ramach programu “Częstochowa wspiera Seniorów” niedawno uruchomiono już aplikację alarmową na smartfony “Czuj się bezpiecznie”. Dzięki niej można w łatwy sposób, za pomocą jednego przycisku w telefonie, powiadomić najbliższych o zagrożeniu, nagłym wypadku czy złym stanie zdrowia. Aplikacja jest całkowicie bezpłatna. Można ją pobrać m.in. ze strony www.czestochowa.pl  (baner „Czuj się bezpiecznie”).

Od maja wprowadzono też roczny bilet emerytalny uprawniający do korzystania z komunikacji miejskiej w Częstochowie przez cały rok za jedyne 100 zł. To wygoda, oszczędność finansów i czasu najstarszych mieszkańców naszego miasta.Z tego udogodnienia mogą skorzystać emerytki powyżej 60. roku i emeryci powyżej 65. roku życia. Częstochowianki i częstochowianie po 70-tce jeżdżą środkami MPK za darmo.

  • kg
Najnowsze artykuły