Płacimy podatki od nieruchomości

25.01.2017

Płacimy podatki od nieruchomości

Decyzje podatkowe – jako odrębną przesyłkę – otrzymują wszyscy współwłaściciele danej nieruchomości, niezależnie od tego ilu ich jest. Zgodnie z uzasadnieniem zawartym w każdej decyzji, w przypadku gdy nieruchomość stanowi współwłasność kilku podmiotów to obowiązek podatkowy ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach, a zapłata podatku przez jednego z nich, lub kilku – proporcjonalnie do posiadanych udziałów – powoduje wygaśnięcie zobowiązania podatkowego. W przypadku wpłat podatku proporcjonalnie do posiadanych udziałów, podział kwoty podatku leży w gestii współwłaścicieli.

Decyzje podatkowe doręczane są mieszkańcom Częstochowy przez pracowników Urzędu Miasta bezpośrednio na adres zamieszkania.

Przypominamy, że o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość podatku należy informować Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Częstochowy (w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany). Dotyczy to także zmian właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości.

Ważne! W związku ze zmianami ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, jeżeli kwota podatku nie przekracza 100 zł, płatność następuje jednorazowo w terminie pierwszej raty, a więc do 15 marca 2017 r. Przypominamy, że od nieterminowo dokonanych wpłat naliczane są ustawowe odsetki. Dotrzymywanie terminów wpłat pozwoli na uniknięcie dodatkowych kosztów.
Zmiany ustawy spowodowały ponadto, że nie ustala się podatku w kwocie nie przekraczającej 6 zł. Decyzje takie nie będą wystawiane.

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują również nowe wzory formularzy podatkowych – zarówno dotyczące osób fizycznych jak i osób prawnych. Wzory dostępne są w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i na stronie internetowej magistratu.

  • kg
Najnowsze artykuły