Raków Częstochowa. Dlaczego klub nie promuje miasta?

28.08.2020

Raków Częstochowa. Dlaczego klub nie promuje miasta?

Zastanawiacie się, dlaczego logotyp miasta Częstochowy nie pojawił się na naszych koszulkach? – takie pytanie zadał klub Raków Częstochowa w mediach społecznościowych i od razu wyjaśnił, że odpowiedź kibice znajdą w piśmie prezesa Wojciecha Cygana. Zwrócił się on do magistratu z prośbą o dokonanie zmian w budżecie miasta na 2020 rok i powrót do pierwszej zadeklarowanej kwoty, która miała zostać przeznaczona na promocję poprzez sport, a uściślając – piłkę nożną.

Raków Częstochowa niebawem rozpocznie ekstraklasowe rozgrywki i zawalczy o Puchar Polski. W nadchodzącym sezonie 2020/2021 klub obchodzić będzie 100-lecia swojego istnienia. To wyjątkowy czas dla Rakowa, który jak podkreśla prezes klubu, jest marką nieodłącznie kojarzoną z Częstochową i podmiotem, który stale się rozwijając i odnosząc sukcesy sportowe w ostatnich latach aktywnie promuje miasto w przestrzeni publicznej. – Właśnie w tym czasie pragniemy zwrócić uwagę, iż ambitne plany sportowe związane m.in. z tą ważną rocznicą nie mogą zostać zrealizowane, czego przyczynę mogą stanowić m.in. decyzje Pana prezydenta i Rady Miasta z 29 czerwca br. – wyjaśnia prezes Wojciech Cygan. Nawiązał on do XXXI Nadzwyczajnej Sesji Rady Miasta, podczas której zapadła decyzja o zmniejszeniu środków na promocję miasta poprzez piłkę nożną o kwotę 1 090 000 zł. Stracił wtedy również klub żużlowy Włókniarz Częstochowa. W przypadku Rakowa argumentowano, że środki te stanowić będą zabezpieczenie ewentualnych wyższych kosztów związanych z modernizacją obiektu MSP „Raków”. – Jak wiemy, argumentacja ta straciła już na aktualności, gdyż ostatecznie miasto Częstochowa zawarło umowę na wykonanie przebudowy w kwocie pierwotnie zabezpieczonej w Budżecie Miasta Częstochowy oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej – zaznacza zarząd, który zapewnia jednocześnie, że klub zdaje sobie sprawę z trudnej sytuacji finansowej miasta. – Wiemy, że środki na promocję w tym roku – mimo awansu drużyny do rozgrywek Ekstraklasy oraz bardzo dobrych występów w Pucharze Polski w 2019 roku – zostały zmniejszone w stosunku do roku ubiegłego i z tym faktem pogodziliśmy się już pod koniec ubiegłego roku przy pracach nad Budżetem Miasta Częstochowy na rok 2020. Tym bardziej decyzja z czerwca br. była dla nas dużym zaskoczeniem. Co więcej, sam termin jej podjęcia stanowił dodatkową dolegliwość, gdyż zmniejszenie dotyczy środków, których pozyskanie zakładaliśmy wcześniej, planując budżet i wydatki klubu na jubileuszowy sezon 2020/2021 – po tym wyjaśnieniu prezes Wojciech Cygan zwrócił się z prośbą o dokonanie zmian w budżecie miasta na rok 2020 i powrót do pierwotnie planowanej dotacji z tytułu promocji miasta poprzez piłkę nożną, a także jak najszybsze rozpisanie przetargu w tym zakresie. – Działania takie z jednej strony pozwolą na sprawne realizowanie założeń sportowych i organizacyjnych klubu, także tych związanych z obchodami 100-lecia Rakowa, a z drugiej strony stanowić będą jasną deklarację, że miasto Częstochowa wspiera rozwój piłki nożnej, docenia ostatnie sukcesy Rakowa, a co najważniejsze konsekwentnie wywiązuje się ze swoich deklaracji, które wprost wskazywały, iż w przypadku wyboru tańszej oferty w postępowaniu dotyczącym modernizacji MSP „Raków” zabezpieczona nadwyżka zostanie zwrócona do puli związanej z promocją Częstochowy poprzez sport (piłka nożna) – przedstawił swoje argumenty prezes Wojciech Cygan w ostatniej części pisma skierowanego do magistratu.

  • Paula Nogaj
Najnowsze artykuły