28.01.2022
Uczniowie „samochodówki” poczują się jak studenci
Politechnika Częstochowska podpisała umowę o współpracy z Zespołem Szkół Samochodowych. Dzięki temu uczniowie będą mogli poczuć się jak studenci. Miejscem wielu zajęć realizowanych w ramach innowacji pedagogicznej, będą nowoczesne laboratoria Katedry Maszyn Cieplnych Politechniki Częstochowskiej.
– Politechnika Częstochowska podjęła współpracę z Zespołem Szkół Samochodowych na zasadzie objęcia patronatem naukowym kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych, innowacja pedagogiczna – pojazdy elektryczne i hybrydowe. Wiele zajęć, które w najbliższym czasie będą przeprowadzane w ramach tego kształcenia, zrealizowanych zostanie w laboratoriach Katedry Maszyn Cieplnych Politechniki Częstochowskiej – mówi doktor Michał Sobociński z Politechniki Częstochowskiej.
Uczelnia z „samochodówką” współpracuje już od dawna. – I nie zamierzamy na tym poprzestać. W planach mamy kolejną współpracę. Chcemy bowiem otworzyć kierunek technik programista z innowacją pojazdy autonomiczne i w tym miejscu również przyda nam się wsparcie ze strony Politechniki Częstochowskiej – podkreśla Jacek Grzegorzewski, dyrektor Zespołu Szkół Samochodowych.
Przy tej okazji warto wspomnieć, że na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Informatyki od kilkunastu lat – w ramach kierunku mechanika i budowa maszyn – prowadzona jest specjalność inżynieria samochodowa. – Ten kierunek kształcenia jest dla nas niezwykle istotny. W Częstochowie i okolicach mamy wiele firm związanych z branżą motoryzacyjną – podkreśla prof. Witold Elsner, kierownik Katedry Maszyn Cieplnych Politechniki Częstochowskiej. – Dlatego też cały czas staramy się poprawiać ofertę dydaktyczną, wprowadzając nowe przedmioty, ale także nawiązując współpracę ze szkołami i pracodawcami z lokalnego rynku. Do dyspozycji mamy dwa samochody badawcze. Dzięki temu nasi studenci, a wkrótce także uczniowie Zespołu Szkół Samochodowych, mają możliwość szerokiego zapoznania się z nowoczesnymi technologiami i nowoczesnymi stanowiskami badawczymi – podsumowuje.