PKP PLK: pozostało przywrócenie do pracy pięciu centrów sterowania

17.03.2022

PKP PLK: pozostało przywrócenie do pracy pięciu centrów sterowania

Według zarządcy infrastruktury kolejowej PKP PLK pozostałe do wykonania prace mają przywrócić sprawność ostatnich pięciu centrów sterowania ruchem. Dodano, że awarie są na bieżąco usuwane i przywracany jest rozkładowy ruch pociągów.

PKP Polskie Linie Kolejowe w przesłanej informacji przedstawiły bieżąca sytuację na godzinę 15. “Służby techniczne i przedstawiciele producenta przywracają do eksploatacji kolejne urządzenia sterowania ruchem w lokalnych centrach sterowania (LCS), co oznacza, że stopniowo normalizuje się sytuacja na sieci kolejowej i przywracana jest rozkładowa organizacja ruchu pociągów” – podkreślono.

Jak wynika z informacji zarządcy infrastruktury, pozostałe prace mają przywrócić sprawność urządzeń w pięciu lokalnych centrach sterowania (LCS): Konin, Słupsk, Miastko, Iława, Grodzisk Mazowiecki.

Spółka dodała, że zgodnie oświadczeniem firmy Alstom – producenta urządzeń – przyczyną usterek był błąd w działaniu urządzeń. “Alstom jest świadomy błędu w formatowaniu czasu, który ma obecnie wpływ na dostępność sieci kolejowej, a co za tym idzie na transport kolejowy w Polsce. Bezpieczeństwo pasażerów nie jest zagrożone. Wdrożyliśmy plan przywrócenia dostępności urządzeń sterowania ruchem kolejowym, aby zminimalizować zakłócenia spowodowane usterką w systemach sterowania ex-Bombardier” – poinformowano.

Zarządca dodał, że aby minimalizować utrudnienia wprowadzane jest wzajemne honorowanie biletów. W miarę możliwości na bieżąco są podawane informacje dla podróżnych. Dane o kursowaniu pociągów z uwzględnieniem bieżącej sytuacji zamieszczają na swoich stronach przewoźnicy. Zwroty biletów można realizować wg obowiązujących i podanych przez przewoźników zasad.

PKP PLK przypomina, że ok. godz. 4:00 z przyczyn technicznych wystąpiły zmiany w 19 lokalizacjach na lokalnych centrach sterowania. Objęły one kilkaset kilometrów linii kolejowych. Priorytetem było zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu pociągów.

Lokalne centrum sterowania (LCS) to miejsce, z którego pracownicy prowadzą ruch pociągów za pomocą systemów komputerowych na stacjach i linii o długości od kilku do kilkudziesięciu kilometrów. (PAP)

  • Michał Boroń/mick/ mk/
Najnowsze artykuły