Które połączenia z aleją Wojska Polskiego zostaną utrzymane?

08.07.2022

Które połączenia z aleją Wojska Polskiego zostaną utrzymane?

Jak bumerang powraca temat przebudowy alei Wojska Polskiego. Jak na razie trwa analiza ofert na dokończenie prac złożonych ogłoszonym przetargu. Tymczasem Miejski Zarząd Dróg postanowił ponownie wyjaśnić kwestię zjazdów i wyjazdów.

po finalizacji przebudowy alei Wojska Polskiego, wskazując na odstępstwa, jakie udało się uzyskać oraz rozwiązania wymagane przez audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Od samego początku procedowania docelowych rozwiązań w zakresie organizacji ruchu przy alei Wojska Polskiego, MZD dążył do wdrożenia w projekcie takich rozwiązań, które w najwyższym stopniu po zakończeniu prac będą umożliwiały komfortową i bezpieczną komunikację z przyległymi z obu stron ulicami poprzecznymi – twierdzi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie. – Mając na uwadze, że funkcjonujące dotąd rozwiązania inżynieryjne były w ciągu tej drogi wdrażane pół wieku temu, należało się spodziewać, że niektóre elementy organizacji ruchu muszą ulec zmianie. Pierwotne opinie zewnętrznych specjalistów sugerowały nawet, że – zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem – zdecydowana większość wjazdów i wyjazdów z ulic poprzecznych będzie musiała zniknąć – twierdzi.

Część proponowanych przez projektantów wjazdów i wyjazdów w istocie została zakwestionowana przez zewnętrzny audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego. – Pierwotnie miało więc zabraknąć relacji al. Wojska Polskiego z: ul. Rakowską w każdym kierunku, ul. Okrzei (zjazd i wyjazd), ul. Powstańców Śląskich, ul. Bór, ul. Sieroszewskiego i ul. Brzozową.  Mając jednak na uwadze interes społeczny mieszkańców i komunikacyjny interes miasta, MZD przystąpił do działań prawnych i projektowych, które w konsekwencji miały pozwolić uzyskać szereg odstępstw od przepisów ze strony służb właściwego ministerstwa – wyjaśnia Maciej Hasik.

Ostatecznie jednak udało się uzyskać odstępstwa i przywrócić w projekcie docelowe relacje al. Wojska Polskiego z: ul. Powstańców Śląskich, ul. Okrzei (wjazd z DK-91), ul. Rakowską (wyjazd na DK-91 kierunek Warszawa i wjazd z DK-91 od strony Katowic). – Wysoce prawdopodobne jest, że w efekcie kolejnych zabiegów dążących do uzyskania następnych odstępstw, po zakończeniu przebudowy alei Wojska Polskiego utrzymany będzie także wjazd w ul. Rakowską (dla jadących DK-91 od strony Warszawy) i połączenie z ul. Sieroszewskiego – tłumaczy Maciej Hasik. Z uwagi na techniczny brak możliwości zmiany parametrów drogowych zamknięty docelowo, na stałe pozostanie natomiast zjazd w ul. Bór, wyjazd z ul. Rakowskiej w kierunku Katowic i wyjazd z ul. Okrzei w aleję Wojska Polskiego (zjazd pozostanie dostępny).

  • kg
Najnowsze artykuły