Egzaminy ósmoklasisty: zapytaliśmy uczniów, jak poradzili sobie z matematyką

24.05.2023

Egzaminy ósmoklasisty: zapytaliśmy uczniów, jak poradzili sobie z matematyką

We wtorek 23 maja rozpoczęły się egzaminy ósmoklasisty. Pierwszego dnia uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych mierzyli się z językiem polskim. Z kolei dziś pisali egzamin z matematyki. Co dotychczas sprawiło im największą trudność? Zapytaliśmy o to uczniów Szkoły Podstawowej nr 40 w Częstochowie.

We wtorek uczniowie klas ósmych pisali egzamin z języka polskiego. Czekały na nich zarówno zadania otwarte i zamknięte, bazujące na dwóch tekstach. W tym roku w arkuszu egzaminacyjnym znalazł się fragment „Balladyny” Juliusza Słowackiego. Uczniowie musieli także napisać wypracowanie. Do wyboru mieli opowiadanie dotyczące spotkania z bohaterem szkolnej lektury lub rozprawkę, w której musieli odpowiedzieć na pytanie czy to, jakimi ludźmi jesteśmy, zależy od nas samych. Drugiego dnia na ósmoklasistów czekał egzamin z matematyki, w trakcie którego musieli rozwiązać 19 zadań. Test wiedzy z tego przedmiotu rozpoczął się o godz. 9:00. Po zakończonym egzaminie zapytaliśmy uczniów Szkoły Podstawowej nr 40 o to, jak poradzili sobie z zadaniami z matematyki.

„Prawdę mówiąc myślałem, że egzamin będzie trudniejszy. Jednak zadania nie sprawiły mi szczególnych problemów. Generalnie łatwo poszło” podsumował Zygmunt. Zupełnie inne odczucia miała Ania – „dzisiejszy egzamin był ciężki i szczerze myślałam, że pójdzie mi lepiej”. Również Weronice matematyka sprawiła trochę problemów. „Moim zdaniem egzamin był dosyć trudny. Spodziewałam się, że będzie łatwiejszy, ale zadania otwarte były bardzo ciężkie” podkreśliła, dodając jednocześnie, iż „wczorajszy egzamin z języka polskiego był łatwy. „Balladyna” mnie uratowała”. Mieszane odczucia co do egzaminu miała Blanka – jak powiedziała „trudne przede wszystkim były zadania otwarte, ale niektóre zadania okazały się wręcz banalne”. Optymistycznym podejściem wykazał się Artur, który dzisiejszy egzamin określił słowami „dosyć, dosyć”. „Myślę, że poszło mi całkiem nieźle” podsumował. Oliwia z kolei uważa, że mogło pójść jej lepiej. Jak tłumaczy „całkiem dobrze poszło mi w zadaniach zamkniętych. Natomiast zadania otwarte były dla mnie dość trudne”.

Wszyscy zapytani uczniowie potwierdzili, że egzamin z języka polskiego był łatwiejszy niż ten z matematyki. W czwartek ósmoklasiści zmierzą się z językiem obcym. Nasi respondenci najbardziej obawiają się zadań ze słuchu i pisania e-maila. Życzymy powodzenia!

 

 

  • mz
Najnowsze artykuły