Luksusowe marki rezygnują z naturalnych futer

10.02.2018

Luksusowe marki rezygnują z naturalnych futer

W połowie grudnia 2017 r. Michael Kors Holdings Limited, międzynarodowa grupa oferująca modę z najwyższej półki, poinformowała dziś o rezygnacji z używania naturalnych futer w swoich ubraniach i dodatkach. Ich produkcja będzie stopniowo wygaszana do grudnia 2018 roku. Wraz z tą decyzją flagowe marki z portfolio grupy, czyli Michael Kors oraz Jimmy Choo, przystąpiły do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer).

– Postęp technologiczny pozwala obecnie na tworzenie luksusowej mody bez użycia naturalnych futer. Całą gamę tych możliwości zaprezentujemy w lutym podczas naszego najbliższego pokazu – wyjaśnił Michael Kors, założyciel i projektant marki.

– Kolejne światowe marki rezygnując z używania naturalnych futer, wyznaczają w ten sposób modowe standardy, które warto naśladować. Rynek odzieżowy zmienia się na bardziej etyczny, uwzględniający dobro zwierząt, ludzi oraz przyrody. Z pewnością nie bez znaczenia jest tu głos konsumentów.

Badania opinii pokazują, że aż 66% Polaków popiera wprowadzenie zakazu hodowli na futra. Tak więc etyczny skład odzieży jest istotny dla 2/3 społeczeństwa, a zawartość futer może być powodem do rezygnacji z zakupu” – wyjasnia Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Wśród firm i projektantów, którzy dotychczas zrezygnowali z używania prawdziwych futer w swoich produktach są m.in. GUCCI, Armani, Yoox Net-a-Porter, Stella McCartney, Ralph Lauren oraz Hugo Boss. Program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza obecnie ponad 800 marek odzieżowych z całego świata. Polski rynek reprezentują m.in. Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay znajdujące się w portfolio firmy LPP, Solar, PROSTO, a także popularne marki streetwearowe i mniejsze brandy z modą alternatywną oraz uznani projektanci, m.in. Risk made in Warsaw, YES TO DRESS, Kozacki Mops, NENUKKO, Anna Dudzińska i Viola Śpiechowicz.

 

Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer) to międzynarodowy program prowadzony obecnie w ponad 20 krajach na całym świecie. Jego celem jest namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie zapewnienie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii.

Program promuje wycofywanie ze sklepów odzieży i dodatków z naturalnymi futrami, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem tej inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca różnorodne organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

  • df
Najnowsze artykuły