Na czym polega SEO lokalne i kiedy warto się na nie zdecydować?

31.03.2023

Na czym polega SEO lokalne i kiedy warto się na nie zdecydować?

Wiele firm, którym zależy na pozyskaniu nowych klientów z danego regionu i na ciągłym budowaniu swojej rozpoznawalności, inwestuje w pozycjonowanie lokalne, czyli skoncentrowane na określonym obszarze geograficznym.

Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów z miasta lub województwa, do których w pierwszej kolejności jest skierowana prowadzona przez nich działalność. Z tego powodu z lokalnego SEO najczęściej korzystają małe przedsiębiorstwa, takie jak restauracje, sklepy detaliczne czy usługi, ale niekiedy decydują się na nie również średnie oraz większe firmy, które chciałyby wskazać obszar swojej działalności. Warto dowiedzieć się, na czym polega pozycjonowanie lokalne i zdecydować, czy okaże się godnym uwagi rozwiązaniem również w naszym przypadku.

W jaki sposób działa pozycjonowanie lokalne?
Skuteczne pozycjonowanie lokalne zwykle obejmuje szereg działań oraz strategii, których najważniejszym celem jest zwiększenie widoczności strony lokalnego biznesu w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że klienci, którzy będą poszukiwali restauracji, fryzjera czy sklepu z narzędziami w Częstochowie, po wpisaniu odpowiedniego hasła w wyszukiwarkę będą w stanie w łatwy sposób odnaleźć stronę naszej firmy. Tego rodzaju pozycjonowanie pozwala przedsiębiorcom na dotarcie do nowych klientów, a także zwiększa zaufanie do marki – ze względu na jej większą popularność i widoczność w internecie. Z tego też powodu działania prowadzone w zakresie SEO lokalnego zwykle obejmują optymalizację strony WWW pod kątem słów kluczowych i wymagań wyszukiwarki Google, a także budowanie lokalnych linków czy regularne wykonywanie audytów, które pomogą w śledzeniu postępów i wprowadzaniu niezbędnych poprawek.

Warto przy tym wspomnieć, że pozycjonowanie lokalne nie musi ograniczać się tylko do jednego miasta i jego okolic. Na tego typu SEO mogą również zdecydować się firmy, których działalność jest skierowana do klientów mieszkających w danym województwie. Bardzo często są to przedsiębiorstwa, które oferują różnego rodzaju materiały budowlane lub świadczą usługi w zakresie przeprowadzek albo montażu. Wówczas pozyskiwanie klientów tylko z jednego miasta, na przykład ze wspomnianej wcześniej Częstochowy, mogłoby okazać się nieopłacalne, a w dłuższej perspektywie czasu nie generujące realnych zysków. W takim przypadku dużo lepszym rozwiązaniem byłoby skupienie się na całym województwie śląskim i rozbudowanie oferty o możliwość dojazdu do klienta.

Dlaczego warto zdecydować się na SEO lokalne?
Działania prowadzone w ramach pozycjonowania lokalnego są godnym uwagi rozwiązaniem dla niewielkich i średnich firm, które chciałyby zwiększyć swoją aktywność marketingową na określonym obszarze i dotrzeć tym samym do nowych, lokalnych klientów. Warto przy tym wspomnieć, że w czasach, w których większość osób ma łatwy dostęp do internetu, wyszukiwarki stają się jednym z najważniejszych źródeł informacji dotyczących istnienia danej firmy. Z tego też powodu SEO lokalne pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa i zwiększenia zaufania do oferowanych przez nie usług czy produktów.

Więcej informacji znajdziesz na stronie DevaGroup – pozycjonowanie Częstochowa.

  • KM
Najnowsze artykuły