Ponowny przetarg na DK-1

17.11.2017

Ponowny przetarg na DK-1

Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie musiał unieważnić część czynności przetargowych związanych z przebudową DK-1. Po ponownym przeanalizowaniu ofert wyłoniono nowego wykonawcę.

– Krajowa Izba Odwoławcza w Warszawie zobowiązała częstochowski MZDiT – po wniesionym przez jednego z oferentów odwołaniu – do unieważnienia części czynności przeprowadzonych w ramach pierwotnego przetargu na zaprojektowanie i budowę DK-1 w Częstochowie oraz nakazała ponowne badanie i ocenę ofert – informuje Maciej Hasik, rzecznik MZDiT.

Po dostosowaniu się do wytycznych prawnych wyłoniony został wykonawca. Zadanie będzie realizować Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. za zaproponowaną kwotę 172 201 849 zł 31 gr. – Podpisanie umowy będzie możliwe najwcześniej 21 listopada, jednak termin ten może się przedłużyć z uwagi na zakończenie koniecznych formalności wynikających z Prawa Zamówień Publicznych – podsumowuje Maciej Hasik.

Przy tej okazji przypominamy, że Projekt  „Przebudowa alei Wojska Polskiego – DK-1 w Częstochowie” zajął pierwsze miejsce na liście inwestycji wybranych do dofinansowania z funduszy UE przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych w ramach konkursu dla działania 4.1 Programu Infrastruktura i Środowisko “Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących w sieci drogowej TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego”. W praktyce oznacza to, że nasze miasto otrzyma dofinansowanie na tę inwestycję.

Całkowity koszt projektu to ponad 193 mln zł, z czego z funduszy unijnych Częstochowa otrzyma ponad 164 mln zł. Inwestycja przewiduje przebudowę 5,5 km odcinka DK-1 przebiegającej przez miasto na odcinku od węzła z aleją Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. Rakowską. Do tego powstaną nowe estakady. Jedna na skrzyżowaniu DK-1 z ulicą Krakowską i Rejtana, druga na skrzyżowaniu DK-1 z ulicą Legionów oraz przebudowę głównych skrzyżowań (w tym budowę dwóch skrzyżowań dwupoziomowych w miejsce istniejących jednopoziomowych i nowej estakady na Rakowie). Wybudowane lub przebudowane zostaną także m.in. kładki dla pieszych, chodniki i ścieżki rowerowe. Prace mają zakończyć się w połowie 2020 roku.

Inwestycja pozwoli na zwiększenie dostępności transportowej Częstochowy, poprawę przepustowości DK-1 i zmniejszenie uciążliwości wynikających z nadmiernego ruchu drogowego. Zwiększy ona również bezpieczeństwo ruchu oraz nośność drogi. Udrożnienie sieci drogowej miasta poprawi płynność ruchu w korytarzu sieci TEN-T na obszarze regionu i całego kraju.

Przypomnijmy, że północny fragment DK-1 w granicach miasta był modernizowany przez miasto w ostatnich latach – także z pomocą środków unijnych. Dwupoziomowy węzeł DK-1–DK-46 (skrzyżowanie alei Wojska Polskiego z aleją Jana Pawła II) został oddany do użytku w październiku 2014 r., natomiast węzeł północny – DK-1 z ul. Makuszyńskiego – w grudniu 2011 r. a w 2013 r. uzupełnił go tzw. Korytarz Północny.

  • kg
Najnowsze artykuły