![Postępują prace na budowie nowego śladu DK-46. Od 18 lutego zmiany w organizacji ruchu](https://zycieczestochowy.pl/wp-content/uploads/2023/02/częsćiowo-przejezdne-rondo-od-ul.-Pułaskiego-scaled_767x470_acf_cropped.jpg)
15.02.2023
Postępują prace na budowie nowego śladu DK-46. Od 18 lutego zmiany w organizacji ruchu
Postępują prace na budowie nowego śladu DK-46 w Częstochowie, czyli tzw. obejścia ul. św. Barbary. – W obrębie ul. Pułaskiego ruch częściowo odbywa się już po nowym rondzie. Od strony ul. św. Jadwigi widać zaś zarys nowego ronda – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie. Czeka nas zmiana organizacji ruchu – inaczej pojadą także autobusy MPK linii: 11,21,22.
Jak teraz pojedziemy?
Objazd zamknięcia zostanie poprowadzony ul. św. Jadwigi przez ul. Kordeckiego w obu kierunkach. Z uwagi na zmianę organizacji ruchu czasowej korekcie ulegną też trasy autobusów komunikacji miejskiej kursujących w tej części miasta. Zgodnie z zapowiedziami Wydziału Inżynierii Miejskiej i Kontroli inaczej pojadą autobusy MPK linii: 11,21,22.
Linia 11: Od Legionów do ul. Pułaskiego będzie kursować bez zmian, następnie przez św. Kazimierza (powrót św. Augustyna) do św. Barbary i ulicą Zaciszańską do pętli ZACISZAŃSKA przed przejazdem kolejowym.
Linia 21: Od Olsztyńskiej do św. Kazimierza (powrót św. Augustyna) bez zmian, następnie przez św. Barbary w kierunku Jasnej Góry, Kordeckiego oraz przez św. Jadwigi do ul. Głównej i dalej bez zmian w kierunku Gnaszyna i Dźbowa.
Linia 22: Od Gombrowicza do ul. Pułaskiego bez zmian, następnie przez 7 Kamienic, Kordeckiego i św. Jadwigi do Głównej i dalej stałą trasą w kierunku Gnaszyna i Łojek.
Bez zmian natomiast kursować będzie linia nr 31.
– Budowa nowego śladu DK-46 czyli tzw. obejścia ul. św. Barbary to część drugiej pod względem wielkości we współczesnej historii miasta inwestycji drogowej. Pozostały zakres obejmuje gruntowną przebudowę DK-46 w istniejącym śladzie ulic: Głównej i Przejazdowej do granic miasta i węzła autostradowej obwodnicy Częstochowy A1. Koszt całości zadania wg pierwotnej umowy wynosi niespełna 100 mln zł z dofinansowaniem z UE – przypomina Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie i dodaje, że wszystkie prace mają zakończyć się najpóźniej z końcem tego roku.