Przebudowa alei Wojska Polskiego: jak postępują prace?

29.03.2022

Przebudowa alei Wojska Polskiego: jak postępują prace?

Trwa wielka przebudowa alei Wojska Polskiego w Częstochowie. Prace prowadzone są na kilku odcinkach jednocześnie. Miejski Zarząd Dróg przedstawia postęp prac w poszczególnych miejscach.

Odcinek I (od początku zakresu robót od strony Warszawy do mostu na rzece Warcie):

Na tym odcinku w pierwszej kolejności wykonywane są roboty na jezdni w kierunku Katowic, a ruch odbywa się jezdnią na Warszawę. – Zakończono już roboty związane z przebudową sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych oraz przebudowano infrastrukturę dla nowego oświetlenia drogowego. Na ukończeniu są obecnie prace polegające na przebudowie sieci kanalizacyjnych i wodociągowych, jak również budowa obiektów mostowych nad ul. Wesołą i ul. Papierową – mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie. Wkrótce drogowcy mają rozpocząć prace na zamkniętej jezdni w kierunku Katowic.

Odcinek II (od mostu na rzece Warcie do mostu nad torami kolejowymi):

Usunięto już kolizje sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych i gazowych. Rozpoczęto także roboty związane z budową nowego mostu na rzece Warcie. – Na przełom kwietnia i maja planowane jest przystąpienie do budowy obiektu mostowego nad ulicami: Krakowską i Rejtana. Jego budowa pozwoli zamienić obecne jednopoziomowe skrzyżowanie ulic Krakowskiej i Rejtana z al. Wojska Polskiego w bezkolizyjny, dwupoziomowy węzeł drogowy – podkreśla rzecznik MZD. W ciągu około 3 tygodni powinny rozpocząć się też roboty w zakresie przebudowy kanalizacji deszczowej, a w dalszej perspektywie także roboty drogowe.

Odcinek III (od mostu nad torami kolejowymi do dawnej estakady na Rakowie):

Tutaj w pierwszej kolejności przebudowywana jest jezdnia w kierunku na Warszawę, a ruch poprowadzono po jezdni w kierunku Katowic. – Obecnie prowadzone są tutaj roboty polegające na przebudowie sieci uzbrojenia terenu kolidującej z przebiegiem al. Wojska Polskiego. W ciągi kilku tygodni wykonawca planuje rozpocząć roboty na wiadukcie nad ul. Bór oraz kładce dla pieszych nad torami kolejowymi łączącej DK-91 z ul. Rejtana – wyjaśnia Maciej Hasik.

Niestety nie jest to najlepsza wiadomość dla kierowców – ulica Bór zostanie bowiem zamknięta i nie będzie można przejechać pod aleją Wojska Polskiego. Nie będzie można również korzystać z kładki. Piesi będą mogli korzystać z ciągu pieszego pod wiaduktem nad torami kolejowymi.

Odcinek IV (dawna estakada na Rakowie wraz z dojazdami):

Do chwili wybudowania i oddania do użytkowania nowego obiektu ruch pojazdów odbywał się będzie w poziomie skrzyżowania. – Wykonano już posadowienie (roboty palowe) nowej estakady i obecnie trwa budowa podpór nowego obiektu. Po jej zakończeniu można będzie przystąpić do scalania konstrukcji stalowej nowych przęseł, która w częściach (tzw. elementach wysyłkowych) powinna zacząć przyjeżdżać na plac budowy z początkiem kwietnia – tłumaczy Maciej Hasik.

Odcinek V (od dawnej estakady do końca zakresu robót od strony Katowic):

Tutaj podobnie jak na odcinku I ruch na czas robót budowlanych poprowadzono po jezdni w kierunku Warszawy, a przebudowywana jest sąsiednia jezdnia. – Obecnie trwają roboty związane z przebudową sieci uzbrojenia terenu. Na maj zaplanowano rozbiórkę wyłączonej z ruchu z uwagi na stan techniczny kładki dla pieszych nad al. Wojska Polskiego. Tuż po tym wykonawca przystąpi w tym miejscu do budowy nowego obiektu dedykowanego pieszym – podsumowuje.

MZD zapowiada, że wkrótce czekają nas kolejne zmiany w czasowej organizacji ruchu obowiązującej na całym fragmencie drogowej budowy.

Koszt inwestycji w podstawowym zakresie umowy to 179 mln zł.

  • kg
Najnowsze artykuły