Z Częstochowy do Opola sprawniej po przęsłach z krakowskich mostów

14.05.2022

Z Częstochowy do Opola sprawniej po przęsłach z krakowskich mostów

Wymiana mostów między Częstochową a Opolem usprawnia przejazd pociągów. Na trasie montowane są przęsła uzyskane z mostu kolejowego w Krakowie. Jedna konstrukcja już jest wykorzystywana. Wymieniane są kolejne dwie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na prace przeznaczyły ponad 10 mln zł ze środków budżetowych.

Na szlaku Częstochowa Gnaszyn – Częstochowa Stradom przebudowywany jest kolejowy most. Sprawniejszy będzie ruch pociągów i zwiększy się bezpieczeństwo. Poprawiona zostanie estetyka obiektu. Linią kursują pociągi pasażerskie m.in. do Warszawy, Opola i Wrocławia oraz składy towarowe.

Obecnie ruch odbywa się jednym torem, na drugim prowadzone są roboty. Po przygotowaniu nowych przyczółków, w kwietniu zostało zamontowane przęsło. Stalowa konstrukcja przyjechała z Krakowa, po demontażu mostu kolejowego nad Wisłą. Do końca czerwca wykonawca zakończy prace torowe i sieciowe. W lipcu pociągi pojadą po wymienionej konstrukcji i nowym torze, a prace przeniosą się na sąsiednie przęsło i tor. Zakończenie zadania na obu torach przewidziane jest w październiku br.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymieniły już konstrukcję mostu kolejowego w Częstochowie Gnaszyn. Na „krakowskim” przęśle zamontowano nowe tory. Od grudnia 2021 po przebudowanym obiekcie kursują pociągi.

Wartość prac na moście w Częstochowie Gnaszyn i na trasie Gnaszyn – Stradom to ok. 10,3 mln zł ze środków budżetowych.

  • oprac. kg
Najnowsze artykuły