Zmiany na budowie nowej DK-91 i całkowite zamknięcie “gierkówki”

11.01.2023

Zmiany na budowie nowej DK-91 i całkowite zamknięcie “gierkówki”

Do zakończenia budowy nowej alei Wojska Polskiego w Częstochowie pozostał niecały rok, jednak przed wykonawcą jeszcze sporo pracy. Od poniedziałku, 16 stycznia w związku z koniecznymi do przeprowadzenia robotami, wprowadzona zostanie zapowiadana jeszcze w poprzednim roku kolejna zmiana w organizacji ruchu. Zamknięta dla ruchu kołowego zostanie czynna dotąd nitka w kierunku Warszawy od ul. Rakowskiej do ul. Krakowskiej, a reszta dotychczasowych zmian zostanie utrzymana.

– Pełne zamknięcie całego, budowanego od podstaw odcinka alei Wojska Polskiego jest konieczne do wykonania przebudowy sieci uzbrojenia podziemnego, a są to sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej, a także gazociągi i wodociągi, co musi być przebudowane w pierwszej kolejności na fragmencie od ul. Krakowskiej w kierunku Rakowa – tłumaczy Wojciech Pałczyński dyrektor oddziału południe NDI S.A.  – Po 16 stycznia zaczniemy od frezowania nawierzchni, żeby uwolnić front robót, które wymieniłem wcześniej, później czekają nas tam roboty drogowe związane z całą konstrukcją nowego układu drogowego – wyjaśnia.

 

Jak omijać utrudnienia?

Miejski Zarząd Dróg w Częstochowie informuje, że najlepszym sposobem ominięcia utrudnień będzie, tak jak dotychczas, korzystanie z autostradowej obwodnicy miasta. – To rozwiązanie jest zresztą wskazywane kierowcom na tablicach w obrębie węzła Częstochowa Północ na A1 i w okolicach węzła Podwarpie na południe od Częstochowy wraz z informacją o trwających pracach.  Ruch lokalny i regionalny zostanie skierowany na objazdy ulicami miasta. Sugerowaną alternatywą wobec zamknięcia nitki „na Warszawę” będzie objazd po analogicznej do kierunku południowego trasie, czyli od ul. Rakowskiej przez Jagiellońską do ul. Bohaterów Monte Cassino i dalej – np. ul. Śląską, Kilińskiego do alei Jana Pawła II i węzła z aleją Wojska Polskiego. Czynny pozostanie przejazd przez skrzyżowanie alei Wojska Polskiego z aleją Pokoju do ulicy Jagiellońskiej w obu kierunkach. Niezmiennie najszybszym środkiem lokomocji do poruszania się na osi północ – południe w Częstochowie pozostanie tramwaj. Organizacja ruchu w takiej formie jak wyżej, z niewielkimi modyfikacjami w ciągu kolejnych miesięcy, zostanie utrzymana do końca planowanych prac w alei Wojska Polskiego – wyjaśnia Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZD w Częstochowie.

 

Rozbiórki kładek dla pieszych

W ślad za dotychczasowymi i planowanymi na najbliższe tygodnie rozbiórkami kładek dla pieszych wykonawca po 16 stycznia wyznaczy naziemne, ogrodzone i utwardzone szlaki do przepraw dla pieszych w obrębie zlikwidowanych kładek, gdzie docelowo powstaną nowe obiekty. – One będą oczywiście przesuwane w ślad za postępem prac, ale na pewno pozostawimy możliwości przejścia dołem z jednej strony na drugą dla mieszkańców w pobliżu dotychczasowych przepraw. Pamiętajmy jednak, że mimo zabezpieczeń i oznaczeń będziemy poruszać się po placu budowy więc powinniśmy szczególnie uważać na siebie i innych – zapewnia i ostrzega Wojciech Pałczyński z NDI.

 

Co z estakadą?

Przedstawiciel wykonawcy robót zapowiada na koniec stycznia prace związane z osadzaniem konstrukcji nowego obiektu mostowego w miejscu byłej estakady na Rakowie. Aktualnie stalowy szkielet jest zabezpieczany powłoką antykorozyjną w zakładzie prefabrykacji w Kielcach, gdzie poczeka na transport.

 

 

  • opr. pn
Najnowsze artykuły